Donnerstag, 19. September 2013

Wer kann mir eine englische Häkelanleitung ins Deutsche übersetzen?

Ich möchte gern ein Vögelchen häkeln...leider ist die Anleitung in Englisch und ich mir völlig unsicher...

Wer könnte mir die Anleitung ins Deutsche übersetzen?
(Bekommt dafür ein Vögelchen gehäkelt...)

sl st :: insert hook, yarn over, pull the loop back through the stitch, then through the loop on your hook.

dc :: insert hook, yarn over, pull the loop back through the stitch (two loops on hook), yarn over and pull through both loops on hook (note :: this is equivalent to the US sc stitch)

htr :: yarn over, insert hook, yarn over, pull the loop back through the stitch (three loops on hook), yarn over and pull through all three loops on hook (note :: this is equivalent to the US hdc stitch)

tr :: yarn over, insert hook, yarn over, pull the loop back through the stitch (three loops on hook), yarn over and pull through two loops on hook (two loops left on hook), yarn over and pull through remaining two loops (note :: this is equivalent to the US dc stitch)

dc2tog (a 2-stitch decrease) :: insert hook, yarn over, pull loop back through the stitch (two loops on hook). Insert hook through next stitch, yarn over, pull loop back through the stitch (three loops on hook), yarn over and pull through all three loops on hook.

Kann dann auch gern die komplette Anleitung zum besseren Übersetzen mailen...

1 Kommentar:

Martina Kirchmayer hat gesagt…

Guck mal hier http://www.von-stroh-zu-gold.de/wp-content/uploads/2009/03/HaekelspracheAlphabetisch.pdf
Das hilft mir immer enorm weiter.